الاتحاد العام لنقابات عمال البحرين

UNITE the union message of solidarity to Bahrain trade unionists رسالة تضامن من اتحاد عمال بريطانيا للاتحاد العام للنقابات في البحرين

 

 

 

 

 

 

14th February 2013

 

UNITE the union sends our continued support and solidarity to General Federation of Bahrain Trade Unions in commemoration of the two year anniversary of the Bahrain uprising in demand of economic and social justice and democratic reforms.

 

UNITE condemns, the illegal sacking of thousands of workers, many of whom were trade unionists and union leaders, based on their political opinion and/or in violation of the right to freedom of association.

 

UNITE also condemns the public vilification of the trade union movement, as billboards, articles and blogs baselessly accuse the General Federation of Bahrain Trade Unions and specific leaders of acts including treason.

 

This has created an extremely hostile environment for the trade union movement. In this context, the government has now supported the creation of a new, pro-government trade union with the aim of marginalizing the General Federation of Bahrain Trade Unions.

 

UNITE supports the General Federation of Bahrain Trade Unions campaign as well as the ITUC and Amnesty International campaign to implement the ILO tripartite agreement, reinstate all sacked workers, ratify of the Conventions 87 and 98, implement the Bahrain Independent Commission of Inquiry recommendations, engage with trade unions and civil society, and release all trade unionists.

 

 

 

14
فبراير 2013

 

يؤكد اتحاد عمال بريطانيا (يونايت ذي يونيون) على مواصلة دعمنا وتضامننا مع الاتحاد العام لنقابات عمال البحرين في الذكرى الثانية لانطلاقة الحركة المطلبية السلمية المطالبة بالعدالة المعيشية والاجتماعية والإصلاحات الديمقراطية في البحرين.

 

إن اتحاد عمال بريطانيا (يونايت ذي يونيون)يدين الفصل غير القانوني لآلاف العمال والذي طال عددا كبيرا من القادة النقابيين والاعضاء منهم، وذلك على أسس انتماءات السياسية أو على خلفية ممارسة حقوقهم في حرية تأسيس نقاباتهم.

 

كما  يدين اتحاد عمال بريطانيا (يونايت ذي يونيون) المحاولات الرامية إلى تشويه سمعة الحركة النقابية، من خلال المنشورات والمقالات أو المدونات التي زجت بتهم لا أساس لها من الصحة للاتحاد العام لنقابات عمال البحرين ولقياديين محددين بوصفهم بالخونة.

 

لقد خلق هذا الأسلوب بيئة عدائية في الحركة النقابية في هذا البلد. وفي السياق ذاته، بدأت  الحكومة الآن بدعم تأسيس نقابة موالية لها في محاولة لتهميش الاتحاد العام لنقابات عمال البحرين.

 

إن اتحاد عمال بريطانيا (يونايت ذي يونيون) يعلن دعمه الكامل للحراك النقابي الذي يضطلع به الاتحاد العام لنقابات عمال البحرين و الحراك الذي يقوده هذا الإتحاد وكل من الاتحاد الكونفيدرالي ومنظمة العفو الدولية لتطبيق الاتفاق الثلاثي لمنظمة العمل الدولية وإعادة جميع المفصولين إلى أعمالهم والتصديق على العهدين الدوليين 87 و98 وتنفيذ توصيات اللجنة البحرينية لتقصي الحقائق “لجنة بسيوني” والتعامل بشكل طبيعي مع النقابات العمالية ومنظمات المجتمع المدني والإفراج عن جميع النقابيين.

 

main_loc-3-003

Image Gallery

,